Trygg katalog Logo Trygg Katalog

strek

Kvalitetskrav

Kvalitetskrav, revidert 6.1.2017

  1. God forretningsskikk
    Medlemmer av Trygg Katalog plikter å opptre i tråd med god forretningsskikk næringsdrivende i mellom.
  2. Uavhengige bekreftede tall på bruk av tjenesten
    Antall unike besøkende, brukerseksjoner og sidevisninger offentliggjøres i henhold til bransjestandard fastsatt av Nettforum.
  3. Rapportering til Internettannonsører
    Kunden skal enkelt ha mulighet til å få vite trafikktall (for eksempel antall visninger av oppføringen eller klikk til hjemmeside) knyttet til kundens annonse på Internett.
  4. Lett tilgjengelig dokumentasjon
    Åpen tilgjengelig informasjon på leverandørens hjemmeside om:
    - Formell informasjon om selskapet (jfr. E-handels-loven)
    - Produktinformasjon (spesifikasjoner/kvalitetsbeskrivelse)
    - Kontraktsvilkår
  5. Kvalitet 
    Basiskilden for oppføringene og hvordan disse oppdateres skal kunne identifiseres. Medlemmer i Trygg Katalog plikter å ha en komplett katalog innenfor sitt definerte virksomhetsområde. Informasjonen skal til enhver tid holdes oppdatert, og det skal kunne fremlegges kundecases som bekrefter verdi for annonsørene.
  6. Lett tilgjengelig kundeservice
    Kundeservice på telefon betjent alle hverdager fra klokken 09.00 til 16.00. Kunde-spesifikk respons (ikke auto-reply) på alle skriftlige henvendelser innen rimelig tid.
  7. Klar ordrebekreftelse
    Ordrebekreftelse med klar beskrivelse av produkt og pris, kontaktinformasjon og navn på selger og informasjon om når produktet er tilgjengelig.
  8. Oppføring publisert før fakturering
    Før faktura sendes ut skal kundens oppføring være publisert og kunden skal ha tilgang til system for å oppdatere oppføringen, endre søkeord etc.
  9. Mulighet til å angre kjøp 
    Ved inngått avtale, herunder også muntlig bekreftelse på avtale og eAksept/SMS-aksept, gjelder alminnelig avtalerett. I de tilfeller inngått kontrakt ikke foreligger, har kunden mulighet til å angre kjøp i inntil 21 dager etter at ordrebekreftelse, eller faktura som fungerer som ordrebekreftelse, er mottatt.
  10. Automatisk fornyelse
    Ved løpende avtale skal ordrebekreftelse sendes kunden før ny periode starter. Fra kunden mottar ordrebekreftelse har kunden mulighet til å avslå fornyelse i 21 dager.

strek